Buikvet kwijtraken: 7 simpele tips

buikvet kwijtraken

Ben jij je buikvet beu en wil je dit graag kwijtraken? Hier zijn een aantal simpele tips.

Buikvet kwijtraken staat in de top drie van de wensenlijst van mijn cliënten. Of je nu voller bent of een normaal postuur hebt. Dat shirtje of jurkje staat net iets mooier als dat knuffelrandje niet zichtbaar is.

Ook voor je gezondheid is het beter dat je zo min mogelijk buikvet hebt. Uiteraard heb je wel een beetje nodig om je organen te beschermen maar overtollig buikvet kwijtraken is altijd beter voor je lichaam. Buikvet wordt ook wel visceraal vet genoemd en een teveel daarvan kan zelfs leiden tot ontstekingen en een hoge bloeddruk.

Ook al heb je een gezond gewicht maar een teveel aan visceraal vet is het nodig om dit buikvet te verliezen.

Buikvet kwijtraken

Wil je een plattere buik krijgen en buikvet kwijtraken? Dan kun je daar een aantal dingen voor doen. Ik geef je mijn top 7 met simpele tips en kijk vooral wat bij je past. Want iets doen waar je een hekel aan hebt werkt niet. Het moet tenslotte wel leuk blijven terwijl jij je buik platter ziet worden.

Tip 1: Koude trainingen en bruin vet

Door bijvoorbeeld koud (na) te douchen, dompelbaden te nemen, de verwarming een tandje lager te zetten, luchtiger te kleden als je naar buiten gaat creëer en activeer je bruin vet. Met bruin vet verbrand je sneller vet waardoor je ook je buikvet kwijtraken makkelijker gaat. Ik ben echt fan van koude trainingen en zie daardoor waanzinnig snel resultaat.

Tip 2: Eten van onbewerkt voedsel

Wat bedoel ik met onbewerkt voedsel? Iets wat niet door een voedselfabrikant wordt gemaakt. En begrijp me goed: ik draai ook niet mijn eigen spaghettislierten in de keuken, maar de saus daarentegen maak ik echt zelf. Vele malen lekkerder dan uit een pot én je skipt daarmee een hoop conserveringsmiddelen, geur-, kleur- en smaakstoffen. Vermijd het liefst zoveel mogelijk pakjes, zakjes en gemakjes als je kunt en je taille zal er blij mee zijn. Buikvet kwijtraken wordt hierdoor a piece of cake!

Extra tip: koop je producten zoveel mogelijk in de buitenste ring van de supermarkt als buikvet kwijtraken op je lijstje staat. Daar staat de minst bewerkte voeding. In het midden van de winkel staan de koekjes, snoepjes en bewerkte producten zoals ontbijtspullen en potten met saus.

Tip 3: Minder calorieën

Buikvet kwijtraken door minder calorieën te eten. Dit lijkt een inkoppertje maar de truc hierbij is nét onder je dagelijkse calorie behoefte te gaan zitten en vooral niet drastisch te gaan minderen zoals veel diëten doen. Je motortje moet blijven branden en vooral niet in spaarstand gaan staan. Reken uit wat je dagelijkse behoefte is en haal daar telkens 100 á 200 calorieën vanaf. Hierdoor heb je ook vele malen minder een hongergevoel.

Tip 4: Bewegen

Bewegen en buikvet kwijtraken gaan hand in hand samen. En nee: je hoeft je niet elke dag uit te gaan sloven in de sportschool. Kies daarentegen en HITT of interval training. Het liefst ook met weerstand en kracht en je buikvet vliegt eraf. Je activeert namelijk de langzame, snelle en supersnelle spiervezels. Naast dat je buik platter wordt zie je ook nog eens je abs verschijnen.

Tip 5: Alcohol en buikvet kwijtraken

We leven in een tijdperk waarin we steeds bewuster worden van de effecten van alcohol. Je lever breekt eerst alcohol af en gaat daarna pas de overige calorieën verbranden die je binnen hebt gekregen. Wil je buikvet kwijtraken kun je ervoor kiezen om geen of minder alcohol te drinken. En wat je dan toch een drankje? Leng dit dan aan met bruiswater. Vodka of Aperol bijvoorbeeld hoef je niet perse met iets zoets te mengen wil het lekker smaken. En ook nog eens een win-win situatie doordat je op deze manier nog meer water drinkt.

Tip 6: Voldoende slapen

Echt waar? Slapend buikvet kwijtraken? Yes, you can. Je verbrandt tijdens je slaap calorieën. Een persoon van 68 kilo verbrand gemiddeld maar liefst 440 calorieën met zeven uur slaap. Dit kun je vergelijken met 35 minuten hardlopen bijvoorbeeld.

En ken je het hormoon leptine? Dit geeft een verzadigd gevoel na de maaltijd en wordt tijdens je slaap aangemaakt. Voldoende slaap verlaagt het hormoon greline waardoor hongergevoel afneemt. Slaaptekort verstoort de balans van deze hormonen waardoor je overdag meer eet dan dat je zou hoeven.

Wil jij ook slapen als Doornroosje. Lees dan deze blog maar eens.

Tip 7: Stress verlagen

Eén van de grootse dikmakers is stress. Dan komt door het hormoon cortisol. Verlaag jij je stressniveau is makkelijk buikvet kwijtraken binnen handbereik. Dit klinkt voor sommige uiteraard makkelijk dan dat het is. Bepaalde stress kun je nu eenmaal niet vermijden, maar de truc is om daarnaast ook in de ontspanning te kunnen stappen.

Vind je dat lastig en kan je daar wel wat hulp bij gebruiken? Als hypnocoach leer ik je niet alleen wat een gezonde leefstijl is, maar kan ik je ook helpen je stresslevels naar beneden te brengen.

Daarnaast kan je ook met meerdere facetten helpen om niet alleen buikvet kwijt te raken, maar overall lekkerder in je lijf te zitten. Die heb ik gecombineerd in mijn BESEM-methode. Letterlijk en figuurlijk de bezem door je leven heen om nu echt eens die healtylifestyle te creëren. Je kunt hier alles over lezen op deze pagina.

Meer weten?

Denk jij na het lezen van dit blog dat je nog meer praktische tips kan gebruiken om buikvet te verbranden? Je streefgewicht te bereiken en trots voor de spiegel te staan? Bekijk dan gauw mijn aanbod of plan een vrijblijvend belletje in!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Lees meer

Jaimy Strik, hypnocoach helpt jou met afvallen. Zij toont een fles water gevuld met fruit en een glas water.

Hi! Ik ben Jaimy Strik

En ik ben no-nonsense hypnocoach die niet houdt van ellenlange trajecten en ingewikkelde restricties, maar wel van succesvolle transformaties die passen bij wie je bent.

Benieuwd waarom het je niet lukt om af te vallen?

In mijn e-book lees je welke drie hypnoses jouw afvalproces tegenhouden én hoe je die blokkades kunt doorbreken.

Klaar voor een gezond leven zonder restricties?